Tilaus- ja toimitusehdot

Yleistä

Nämä tilaus- ja toimitusehdot pätevät asiakkaan ja Arctic Rides Oy (y-tunnus 3154328-6) välillä. Ehtoja sovelletaan, kun kauppa on tehty skick.fi -verkkokaupan kautta. Ostaessaan tuotteita verkkokaupasta verkkokaupan käyttäjät (jäljempänä ”Käyttäjä”) sitoutuvat asioimaan verkkokaupassa lain ja näiden käyttöehtojen mukaisesti. Alle 18-vuotiailta on kielletty tilauksen maksaminen luottokortilla. Kaikki hinnat ovat euroissa ja sisältävät arvolisäveron 24%. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuote tilataan valitsemalla Verkkokaupan valikoimasta tuote. Asiakkaan valitsemat tuotteet lisätään Asiakkaan ostoskoriin, missä valitaan tuotteille halutut tilausmäärät (ehdotuksena aina 1 kappale). Ostoskorista voi myös poistaa tuotteita ennen tilauksen vahvistamista ja maksua. Verkkokaupan tekniset järjestelmät tarkistavat ostoskoriin valittujen tuotteiden saatavuuden automaattisesti aina, kun Asiakas käy ostoskori-sivulla. On mahdollista, että ostoskorissa näkyvä tuotteen saatavuus muuttuu vielä ennen maksutapahtumaa.

Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas lähettää tilauksensa Verkkokaupassa. Asiakasta kehotetaan tarkistamaan tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista. Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että tilaukseen liittyy maksuvelvollisuus.

Tilauksen jälkeen asiakkaalle lähetetään vahvistus Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa, että tilausvahvistus vastaa sisällöltään Asiakkaan tilausta. Arctic Rides Oy:llä on oikeus olla hyväksymättä tilausta. Tilaus sitoo Arctic Rides Oy:tä, kun Asiakkaalle on toimitettu tilausvahvistus.

Maksaminen

Verkkokaupassa on käytössä Klarna Checkout-maksutapa. Maksaminen tehdään tilausprosessin lopussa. Maksutapahtuman tultua hyväksytyksi Asiakkaan tilaus lähtee Verkkokaupasta Arctic Rides Oy:n käsittely- ja toimitusvaiheeseen. Asiakas voi maksaa tilauksen seuraavilla maksutavoilla.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Klarna AB:n (556737-0431) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Klarna AB näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Klarna AB on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Klarna AB:n (556737-0431), Sveavägen 46, 111 34 Tukholma) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun puh. 09-425 99 771 (ark. klo 8:00–18:00) tai info@klarna.fi.

Verkkopankki- ja korttimaksu

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Klarna Checkout yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Asiakkaan kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Klarna Lasku

Valittaessa Klarna Lasku maksutavaksi maksetaan tilaus toimituksen jälkeen postitetulla laskulla, jossa korotonta maksuaikaa on 30 vuorokautta. Tilatut tuotteet toimitetaan Asiakkaalle ennen kuin Asiakas on maksanut ne. Klarna Laskun laskutuslisä on 5,00 €.

Mikäli Asiakkaan maksu myöhästyy, lisätään laskun loppusummaan muistutusmaksusta veloitettava 5,00 € sekä viitekoron korkolain mukaisesti. Klarna tarkistaa ostohetkellä Asiakkaan luottokelpoisuuden, mikä joissain tapauksissa voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista. Klarna Laskulla maksettava tilaus toimitetaan ainoastaan Asiakkaan Väestörekisteristä ilmenevään osoitteeseen.

Klarna Laskun luotonantaja on Klarna AB (556737-0431). Arctic Rides Oy varaa oikeuden evätä tilauksen tai luoton tarvittaessa. Laskuihin ja osamaksuihin liittyvissä kysymyksissä Asiakas voi olla yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun puh. 09-425 99 771 (ark. klo 8:00–18:00) tai www.klarna.fi.

Klarna Tili, Pilko maksut

Klarna Tilin voi valita maksutavaksi, kun ostosten yhteismäärä on vähintään 100 euroa. Klarna Tilin maksut voi suorittaa osissa ja tilatut tuotteet toimitetaan ennen niiden maksamista. Klarna Oy avaa Asiakkaalle ensimmäisen tilauksen yhteydessä tilin automaattisesti. Tiliä voi lyhentää itse valituissa kuukausierissä.

Kaikki Klarna Tilillä maksetut ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle myös silloin, kun Klarna Tili valitaan maksutavaksi muissa verkkokaupoissa asioidessa. Asiakas saa siten kuukausittain vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Klarna Tilin tili sulkeutuu automaattisesti, kun Asiakas on maksanut laskun loppusumman kokonaisuudessaan.

Ostosten hyväksymiseksi Asiakkaan tulee antaa ostoskorissa henkilötunnus ja väestörekisteriin ilmoitettu osoite. Tilauksen hyväksymistä koskeva päätös annetaan välittömästi tilauksen vahvistamisen jälkeen. Klarna Tilillä maksettava tilaus toimitetaan ainoastaan Asiakkaan Väestörekisteristä ilmenevään osoitteeseen. Klarna Tilin luotonantaja on Klarna AB (556737-0431). Arctic Rides Oy varaa oikeuden evätä tilauksen tai luoton tarvittaessa. Laskuihin ja osamaksuihin liittyvissä kysymyksissä Asiakas voi olla yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun osoitteessa http://www.klarna.com/fi/tuki

Hinnat

Arctic Rides Oy pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla skick.fi-sivustolla tehtyihin ostoihin. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi huomattavasti tuotteen oikeasta hinnasta. Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit:

jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan
jos tuhansien eurojen arvoinen kelkan hinnaksi ilmoitetaan esim. 110 eur.

Edellä mainittujen tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

Toimitus

Toimitusaika on 2-3 arkipäivää ellei verkkokaupan sivulla ole toisin mainittu.

Sähköpotkukelkat toimitetaan kuljetuksista vastaavan yhteistyökumppanin kautta ilmoittamaasi osoitteeseen. Lisävarusteet toimitetaan asiakasta lähimpään kuljetuksista vastaavan yhteistyökumppanin noutopisteeseen.

Kelkka toimitetaan valmiiksi kasattuna ja kokoon taitettuna eurolavalla. Sähköpotkukelkan vastaanottamisen jälkeen asiakkaan tarvitsee laittaa se ajokuntoon. Käytännössä tämä tarkoittaa kuljetuksessa olleiden nippusiteiden katkaisua ja ohjaustangon nostamista ajoasentoon, sekä akun lataamista ja asentamista. Tarkemmat ohjeet siitä miten sähköpotkukelkka laitetaan ajokuntoon, tulevat kelkan mukana. Teknisissä kysymyksissä voit saada apua asiantuntijoiltamme toimisto@skick.fi tai 040 1620734.

30 päivän palautusoikeus ja 100% tyytyväisuustakuu

Kokeile tuotetta rauhassa ja jos tuote ei sovi sinulle, saat palauttaa sen meille lähetyspaikkaan Kouran/Seinäjoen tehtaallemme maksamalla postikulut ja palautamme ostohinnan täysimääräisenä. Palautusohjeet saat asiakaspalvelustamme.

Mikäli palautettavan tuotteen tuotepakkaus puuttuu / on vioittunut vähennämme palautusmaksusta tuotteen uudelleenpakkauskulut (80€)

Tarkastamme aina palautetun tuotteen kunnon ja myyntikelpoisuuden. Mikäli tuotteessa on käytön jälkiä tai käytöstä aiheutuneita kosmeettisia tai toiminnallisia puutteita, ilmoitamme sinulle hinta-arvion paljonko tuotteen tehdaskunnostus tulisi maksamaan. Tämän jälkeen voit hyväksyä arvion, jolloin summa vähennetään sinulle palautettavasta tuotteen ostohinnasta tai voit pitää vielä tuotteen itselläsi. Lähetämme tuotteen sinulle takaisin normaalin rahtihinnastomme mukaisin hinnoin, tai voit noutaa tuotteen tehtaaltamme.

Palautus

Mikäli palautuksen syy johtuu selkeästä tuotevirheestä tai väärin toimitetusta tuotteesta, on palautus ilmainen. Tilauksen perumisesta tai muista syistä johtuvissa palautuksissa asiakas vastaa palautuksesta aiheutuneista kuluista.

Mikäli haluat vaihtaa / palauttaa tuotteen ota yhteyttä toimisto@skick.fi, kerro mikä tuote halutaan palauttaa, mistä osoitteesta tuote mahdollisesti noudetaan ja mikä on palautuksen syy.

Huomioithan, että palautettu tuote pitää olla käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessa. Älä poista mitään tarroja tai osia tai käytä tuotetta niin, että se likaantuu. Mikäli olet käyttänyt tuotetta tai käsitellyt sitä huolimattomasti, vastaat tuotteen arvon alentumisesta tuotteen täyteen arvoon saakka. Muistathan palauttaa kaikki tuotteen osat sekä käyttöohjeet.

Palautettava tuote pitää pakata alkuperäiseen toimituspakettiin. Mikäli alkuperäinen toimituspaketti on hävitetty, voit silti palauttaa tuotteen jossain muussa kuljetusta kestävässä ja suojaavassa paketissa. Alkuperäisen toimituspaketin puuttuessa veloitamme 80€ uudesta laatikosta, joka vähennetään palautettavasta summasta. Asiakas vastaa palautuskuljetuksen riskeistä ja kelkalle mahdollisesti aiheutuvista vaurioista.

Palautettu sähköpotkukelkka tarkistetaan, kun se saapuu takaisin meille ja maksun palautusprosessi aloitetaan. Rahat palautuvat tilillesi n. 5 arkipäivän kuluessa palautuksen tarkastamisesta.

Jos sinulle on toimitettu väärä tai virheellinen tuote, ota yhteyttä toimisto@skick.fi. Kerro millainen vika tuotteessa on ja myös jos haluat vaihtaa sen oikeaan. Tässä tapauksessa emme veloitta palautusrahtia.

Takuu

Sähköpotkukelkan takuu 1 vuosi, teräsrunko 3 vuotta (Huom! takuu ei koske kulutusosia) Takuu alkaa toimituspäivämäärästä alkaen. Takuuaika koskee kelkkaa kokonaisuudessaan ja takuuaikana vaihdetun osan takuuaika lasketaan kelkan ostopäivämäärästä alkaen, ei osan vaihtopäivästä alkaen. Tarkemmat takuuehdot löytyvät Skick-käyttöohjeesta (6 Takuutiedot) sekä osoitteesta www.skick.fi.

Takuuasioissa ole aina ensin yhteydessä toimisto@skick.fi. Pyydämme asiakasta toimittamaan tarvittavat tiedot takuupäätöstä varten. Emme korvaa ennen takuupäätöstä tehtyjä korjauksia takuuhakemuksen mukaisiin kohteisiin.

Kaikissa myönteisissä takuupäätöksissä takuukorjaus suoritetaan riippuen takuuvian luonteesta Skickin omassa huollossa tai huoltoverkoston yhteistyöhuoltamossa.

Takuu kattaa materiaali- sekä valmistusvirheet. Mikäli tuotteessa havaitaan materiaali- tai valmistusvirhe varaa myyjä tai maahantuoja oikeuden virheen korjaukseen. Takuuta koskevat korjausvaatimukset ja reklamaatiot on tehtävä viipymättä virheen havaitsemisesta. Kaupasta vaaditaan aina todisteeksi ostokuitti tai kopio. Kuluttajan lailliset oikeudet määräytyvät soveltuvin osin kulutustavaroiden myyntiä koskevan lainsäädännön mukaan. Tämä takuumenettely ei vaikuta näihin oikeuksiin. Takuumenettely on yhtenevä EU-määräysten kanssa ja on voimassa EU:n jäsenvaltioissa.

Takuu ei koske tuotteita, joita ei ole asennettu tai käytetty oikein ja/tai säädetty ohjeen mukaan.

Takuu ei koske vaurioita, jotka ovat aiheutuneet törmäyksestä, iskusta, tuotteen väärinkäytöstä, valmistajan teknisten määräysten noudattamatta jättämisestä tai muista olosuhteista, joissa tuote on joutunut alttiiksi sen tyypille soveltumattomille voimille tai kuormille.

Takuu ei päde, jos tyyppikilven sarjanumeroa tai tuotantokoodia on muutettu, turmeltu tai jos sarjanumero tai tuotantokoodi on poistettu.

Takuu ei päde, jos tuotetta on muutettu tai jos tuote tai sen osa on vaihdettu toiseen, joka ei ole alkuperäinen tai Arctic Rides Oy:n alkuperäisvaraosa.

Takuu ei koske normaalista kulumisesta aiheutuneita muutoksia. Kuluvat osat voivat vaurioitua normaalikäytön seurauksena, valmistajan suositusten mukaisen huollon laiminlyönnin vuoksi ja/tai jos tuotetta on käytetty tai se on asennettu muissa kuin suositelluissa olosuhteissa tai muussa paikassa. Myös ohjeistetun huoltotoimen laiminlyönti lakkauttaa takuun voimassaolon.

Kuluvia osia, jotka altistuvat normaalille kulumiselle ovat mm. jarrupalat, tiivisteet, renkaat, ohjaintangon kahvat, jarrukahva, peukalokaasuvipu jne. (ks. takuusopimus 6.2).

Sähköpotkukelkan takuun piiriin eivät myöskään kuulu siihen itse asennetut lisävarusteet kuten tavaratelineet, soittokellot, valot ym.

Takuu ei vastaa vaurioista, jotka ovat tapahtuneet muussa kuin normaalikäytössä. Normaalikäytön ulkopuoliseksi käytöksi katsotaan kelkalla hyppiminen rampeilla tai, kilpailu-, vuokraustoiminta- tai ammattimainen käyttö.

Takuu ei koske normaaleja huoltotoimia eikä kelkan säätöjä tai tuotteen lujuuteen tai käyttökelpoisuuteen vaikuttamattomia pieniä virheitä ulkopinnassa samoin kuin pieniä epätasaisuuksia maalauksessa, jotka ovat aiheutuneet sään vaihtelusta, ei katsota takuun alaisiksi virheiksi.

Kuljetuksen aikana syntyneet viat tai vauriot eivät kuulu takuun piiriin. Mikäli havaitset kuljetuksesta johtuvan vian sähköpotkukelkassasi otettuasi tuotteen paketista toimituksen jälkeen, ole meihin yhteydessä toimisto@skick.fi niin selvitämme yhdessä valmistajan ja rahtitoimijan sekä mahdollisen jälleenmyyjän kanssa kenen vastuulle virhe kuuluu.

Virheet

Vastaamme tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti, niiltä osin kuin tässä dokumentissa ei ole jo tarkemmin kuvattuna. Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi suosittelemme ottamaan aina ensin yhteyttä meihin toimisto@skick.fi ja mahdollisesti kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi), puh. 029 553 6901. Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, ellei kuluttaja ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Korjauksesta ei aiheudu kustannuksia, mikäli vika kuuluu takuun piiriin. Jos tuotteesta löytynyt vika ei kuulu takuun eikä virhevastuun piiriin tai sen katsotaan aiheutuneen kuluttajan takuuehtojen vastaisesta toiminnasta, niin jo suoritetun takuukorjauksen kustannukset peritään kokonaisuudessaan asiakkaalta. Todelliset kuljetuskustannukset lisätään aina hintoihin mikäli huoltotoimenpide ei kuulu takuun piiriin.

Oikeus tilaus- ja toimitusehtojen muutoksiin

Arctic Rides Oy säilyttää oikeuden tilaus- ja toimitusehtojen muutoksiin.

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse toimisto@skick.fi tai soittamalla 0403502290 (arkisin klo: 9.00–16.00). Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.